ForumWeltgeschehen - NewsCouchepin weg... who's next?

Couchepin weg... who's next? 16.06.2009 18:26

Irgendwie so langsam ein leidiges Thema/Theater - und doch irgendwie amüsant wie ein Affe im Tütü.

Bundesratsersatz-Wahlen stehn mal wieder vor der Tür. Monsieur Couchepin nimmt den Hut und macht Platz für jemand neues in der Regierung. Und die Anwärter stehn auch schon Schlange. Die FDP möchte ihren Sitz natürlich behalten, während die CVP den Sitz für sich in Anspruch nimmt und auch die SVP eigentlich meint, dies sei ihr Sitz, da mit Widmer-Schlumpf ja keine SVP-Politikerin im BR sitze. Und zu guter letzt melden auch die Grünen an, wiedermal einen Versuch starten zu wollen, eine linke oder mitte-links Regierung einzurichten.

Jeder will, nur einer kann... aber wer soll? Nach welchen Kriterien soll dies funktionieren?

Arithmetisch? Inhaltlich?

Für allfällige Rechenkünstler
Parteienstärke Nationalrat:
Partei / Anzahl Sitze / Sitze in Prozent / Wähleranteil in Prozent

SVP / 62 / 31.0% / 28.9%
SPS / 43 / 21.5% / 19.5%
FDP / 31 / 15.5% / 15.8%
CVP / 31 / 15.5% / 14.5%
GPS / 20 / 10.0% / 9.6%
LPS / 4 / 2.0% / 1.9%
GLP / 3 / 1.5% / 1.4%
EVP / 2 / 1.0% / 2.4%
EDU / 1 / 0.5% / 1.3% (1.3%)
PdA 1 / 0.5% / 0.7%
Lega 1 / 0.5% /0.6%
CSP 1 / 0.5% / 0.4%

Parteienstärke Ständerat
Partei / Anzahl Sitze / Sitze in Prozent

CVP / 15 / 32.6%
FDP / 12 / 26.1%
SPS / 9 / 19.6%
SVP / 7 / 15.2%
GPS / 2 / 4.3%
GLP / 1 / 2.2%

Thread zuletzt editiert am 16.06.2009 um 18:44 von LTF

#1 16.06.2009 18:48

Es wird Zeit, dass die Grünen einen Sitz bekommen. Ich finde, wir haben ihnen viel zu Verdanken und sie setzten sich für wichtige Themen ein. Natürlich braucht es von allen "Seiten" (Links/Rechts) eine Meinung bzw. einen Bundesrat.

Ich hoffe dass die SVP keinen Sitz bekommt - ich halte nicht viel von der Partei ausser dass sie gut scheisse verzapfen können. Tatsachen verändern etc.

PdA wär' mein grösster Wunsch, aber die werden nie einen Bundesrat haben.
Korruptes System sei Dank!

#2 16.06.2009 19:06

Ich finde das d SVP klar en zweite Sitz verdient het. Ansonste beni fürde Fulvio Pelli vode Tessiner FDP

#3 16.06.2009 19:23

SVP, Grüeni, etc. hend alli kei Chance. ;)

Wird en CVPler wenn a) die Linki gschlosse CVP stimmt und b) d BDP CVP stimmt.
Suscht wirds en FDPler

#4 16.06.2009 19:30

also wenn mer s'rechnerisch will mache, eschs doch ganz eifach:

-svp: het arecht uf 2 sitz ond het bi de letschte bundesratswahle 2 sitz becho. unterdesse uf der eint sitz freiwillig "verzichtet" dür de usschluss vo de widmer us de partei. aber de aspruch vo de svp esch erfüllt. basta.

- sp: 2 sitz, klar.

denn bliibe no 3 sitz. ond do stellt sich d'frog wie mer die verteile will:

d'cvp forderet en zweite sitz. het aber nedemol halb sovell wähler wie d'svp ond nor grad 4% meh als di grüene.
d'fdp uf de andere siite het zwar birebizli meh wähleranteil als d'cvp aber mit berücksichtigung vom ständerat weniger sitz im parlament.

aso het eigetli keine vo dene beide parteie en grössere aspruch.

=> logischi konsequenz esch dass me de grüene en sitz zuegestoh müsst als nächstgrössti partei.

wenn mer d'wählerateil aluegt, chamer jo längstens nöm vo de 4 grosse parteie ide schwiz rede, sondern muess vo de 5 grosse parteie rede. aber da üses parlament halt nach wie vor dür di bürgerliche dominiert esch, werds ergend en fdp'ler oder eventuell cvp'ler wärde.

Post zuletzt editiert am 16.06.2009 um 19:32 von AFireInside

#5 16.06.2009 21:30

Laut einem aktuelleren Politbarometer (Umfrage) hat die SVP deutlich Wähleranteile verloren.

Wenn in diesem Frühling gewählt worden wäre, hätte es folgende Anteile gegeben:

SVP: 22.8%
SP: 20.1%
FDP: 17.2%
CVP: 15.2%
GP: 9.6%
BDP: 4%

Rein rechnerisch (pro 14.28% ein Bundesratssitz, Zahl gerundet) würde das folgende Verteilung ergeben:

SVP: 2
SP: 1
FDP: 1
CVP: 1
GP: 1
BDP: 0

Da noch ein Sitz frei ist, wäre die SP am Zug (sie ist mit 20.1%/14.28 am nächsten an der Rundungsgrenze). Also SP 2 Sitze.

Wobei das natürlich Blödsinn ist, denn die Wähleranteile können sich in kurzer Zeit relativ stark ändern.

Wie wärs also mit der Piratenpartei? :lol:

Das wird wieder einen Zirkus geben... Am meisten ärgert mich, dass gute Kandidaten keine Chance haben, weil sie nicht aus der Romandie kommen. Mit diesen Spielchen sollte man aufhören. Erstens ist der Bundesrat für die ganze Schweiz zuständig und zweitens kann man ja bei der nächsten Vakanz jemanden aus der Romandie wählen. Zum Beispiel Levrat als Ersatz für Leuenberger.

#6 16.06.2009 21:48

Naja, ich finds eigentlich luschtig. Genau wiä bi dä Wahl vo dä Widmer Schlumpf: Diä bürgerliche Parteie müehnd d'Gunscht vo dä Linke erobere, um gwählt z'werde :lol:

#7 16.06.2009 21:51

@ arcturus
wobi so umfroge öpe so zueverlässig send wie wahlresultat im iran. ^^

@ afi
bzgl. cvp/fdp gsehni grundsätzlich ned unbedingt andersch. wobi ich mer ned ganz sicher be obs okay esch, wenn mer ständeratssitz mitberücksichtigt, da das jo primär personewahle ond ned parteiwahle send.

fdp ond cvp send momentan so nöch binand, dasses eigetli kei wörkli fairi ufteilig zwüsche dene beide chan gä. i persönli wör mal meine es spillt schlicht kei rolle ob jetz eine vo de fdp oder cvp gwählt werd.

bzgl. grüene:
30% vom volk wähle rot-grüen
30% svp

entsprechend söte die beide pol glich starch verträtte si im bundesrot, was mit je 2 bundesrot de fall esch.

Post zuletzt editiert am 16.06.2009 um 23:06 von LTF

#8 17.06.2009 08:12

klar isch dass wenn en fdp-ler gaht - heisst das nöd dass en fdp-ler chunt

ich het damal gern en grüene und so wies usgseht hend die au ke schlechti chance?

#9 17.06.2009 10:08

› xIvory bei diesem Post:
PdA wär' mein grösster Wunsch, aber die werden nie einen Bundesrat haben.
Korruptes System sei Dank!

:lol:
jaja, die arme linksextreme.. :P

#10 17.06.2009 10:50

klar für d SVP :sleep:

#11 17.06.2009 11:05

mein gott, wo simmer do. es spillt 0 rolle wiä viil aateil wähler das jedi partei dä früälig gha hät oder nöd. schlussendlich hät s volk selber kai ussagechranft wenns um dä bundesrot goht. dä national- und ständerot (vilicht aber nüm lang, meined die immer gschidere svp'ler).

und wer do hofft es wird en rutsch noch recht, neue svp bundesrot, oder noch links, grüä oder sp, wird sicherlich enttüscht werdä.

klatsch und tratsch chönder im fernseh au mitverfolge oder aifach dä allerseits beliebt blick läsä wenner nochli spannig wönd mit interessante studie wo belegged, das es wieder super schlechti politiker git und alles nur skandal sind...

schlussendlich änderet sich glich nix, mehr läbät imne polizeistaat wo s geld regiert, ob mer ez rechti politik oder linki macht, stoppt dä zerfall vo dä gsellschaft au nöd.

#12 17.06.2009 12:22

@ WormOne
jaja mer send en polizeistaat, de bürger het null ifluss uf di korrupte politiker ond d'gsellschaft stoht jetz scho sit rund 2000 johr vorem abgrund :ugly:

uf ergendöpis mueme jo abstelle bi de zämestellig vo de regierig. wieso dass wähleranteil oder sitzstärki null rolle söle spile esch ned logisch ond widerspricht de johrzähntelange praxis.

#13 17.06.2009 15:05

› GOLDDIGGER bei diesem Post:

wiso?

z guet hetten di grüene. und wenn nöd di grüene denn söll en d fdp bhalte.. alles andere isch zimli irrational

#14 17.06.2009 15:09

› GOLDDIGGER bei diesem Post:

jo klar :rofl:

#15 17.06.2009 15:14

› hoax bei diesem Post:
jo klar :rofl:

Zum guete Glück derfed die Junge nonig wähle - ich weiss scho wieso ich gege Stimmrecht ab 16i bin :P

#16 17.06.2009 15:27

aso e fänd äntweder weder en FDPler
oder was e am liebschte hätt: en GLPler

#17 17.06.2009 16:15

› roshe bei diesem Post:
Zum guete Glück derfed die Junge nonig wähle - ich weiss scho wieso ich gege Stimmrecht ab 16i bin :P

genau :)

Wenn ich die andere Parteie wär wür ich vor dene Wahle alli Bundesröt us de Partei usschlüsse, den hend noch SVP-Logik alli Recht uf en Sitz :D

#18 17.06.2009 17:35

› hoax bei diesem Post:
genau :)

Wenn ich die andere Parteie wär wür ich vor dene Wahle alli Bundesröt us de Partei usschlüsse, den hend noch SVP-Logik alli Recht uf en Sitz :D

:yes:

dumm nur, dass das nur d'svp so wird praktiziere.

ond so wird mit dere taktik i rund 5 johr de bundesrot us 7 BDP-bundesröt bestoh, namens schlüer, mörgeli, blocher, fehr, amstutz, brunner und hutter. ond d'svp wird sich drüber beschwere, dass si trotz ihrem wähleranteil vo über 20% kei einzige bundesrot het.

:ugly:

#19 17.06.2009 18:22

sicher nid SVP!!

s einzige was ich zur SVP säge :peitsch: :arsch:

#20 17.06.2009 18:30

Demokratie, igitt.

... und deine Meinung zu "Couchepin weg... who's next?"?

Um eine Antwort zum Thema Couchepin weg... who's next? schreiben zu können, musst du eingeloggt sein. Login | Registrieren